X
0 Artículos
Cistella
0 Artículos
X
Accedir
ENREGISTRAR-ME A FINESTRES
LLIBRERIA
PER
LLEGIR
Finestres
Compartir
Guardar en favorits
27 ABR
Enric Jardí

amb Pere Ferrando i María Serrano

Por qué las páginas son así / Per què les pàgines son així aborda un debat fonamental per a entendre el disseny tipogràfic des dels seus inicis fins avui. El seu coordinador, Enric Jardí, visita la Llibreria Finestres per a descobrir-nos per què noms com Beatrice Warde o William Morris van revolucionar aquesta disciplina.


“La tipografia és el disseny d'imatges de text”, deia Max Bill i, per això, Per què les pàgines son així (Editorial GG) és un llibre sobre tipografia que parla del disseny de pàgina. De pàgines de llibres, de diaris, de revistes, de cartells, de webs...

Més aviat es podria dir que és un llibre en el que la tipografia, de la mà d'Enric Jardí, ens apropa al debat entre les dues grans corrents històriques sobre la composició de la pàgina que han influenciat la nostra forma d'entendre el seu disseny avui. Aquest llibret, nascut a partir d'un antic opuscle autoeditat pel filòleg, folclorista i historiador de la tipografia Josep Maria Pujol, no té només l'objectiu d'ajudar-nos a entendre millor com hem arribat fins aquí, sino també a reflexionar sobre com haurien de ser les pàgines del futur, més enllà de modes puntuals.

Els autors d'aquests textos curats per Jardí debaten sobre bellesa, radicalitat i innovació en el llenguatge gràfic, sobre tecnologia i qüestions econòmiques, sobre ornaments, retícules i estils, sobre postures polítiques i sobre vi. I també, és clar, sobre tipografia.

Enric Jardí vindrà a la Llibreria Finestres per parlar-nos d'aquest compendi en companyia del teòric d'edició Pere Ferrando i de la seva editora María Serrano.


Enric Jardí (Barcelona, 1964) cursó estudios de Diseño Gráfico en la escuela Elisava, centro en el que ha ejercido como docente desde 1988. En 1992 fundó el estudio Propaganda, en el que permaneció hasta 1998, año en que se establece en solitario. En 1991 fundó, con otros diseñadores, el grupo tipográfico Type-Ø-Tones. Actualmente dirige el Máster de Tipografía Avanzada de la escuela Eina, en asociación con la Universitat Autònoma de Barcelona, y es profesor del Máster en Dirección de Arte en Publicidad de la Universitat Ramon Llull. También ha colaborado como profesor invitado en diversas universidades europeas. Aparte de la tipografía, su trabajo se centra principalmente en el diseño de revistas, cubiertas de libros e imagen corporativa.

María Serrano (Valencia, 1975) es editora y traductora. Desde hace muchos años su labor como editora está especializada en el ámbito del diseño y la cultura visual, y entre los años 2008 y 2011 fue responsable de la edición española de la revista 'étapes: diseño y cultura visual'. Como traductora ha trabajado con libros de análisis y ensayo de las temáticas más diversas. Se licenció en Historia hace muchos años y cursó uno de los primeros programas de doctorado que, en España, llevaron la palabra 'feminismo' en su título. Es también una de las impulsoras del proyecto 'The Publishing Lab', dedicado al análisis experimental de las formas en que los recursos gráficos, materiales y narrativos pueden conjugarse de forma expresiva en un libro.

Pere Farrando (Vic, 1968) es licenciado en Filología. Desde los años noventa realiza corrección de texto y, esporádicamente, maquetación. Enseguida se interesó por las convenciones gráficas, pero ha sido a partir de los años dosmil que ha profundizado en la tipografía y en los programas de maquetación. Se considera un seguidor de Josep M. Pujol. Ha publicado unos cuantos artículos, todos ellos disponibles en www.preedicio.com, y actualmente da clases en el Máster de Diseño Editorial y Tipografía de Shifta en Elisava.


Retrat de Toni Ricart.


Horari: 19:30h
Més informació: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09