X
0 Artículos
Cistella
0 Artículos
X
Accedir
ENREGISTRAR-ME A FINESTRES
LLIBRERIA
PER
LLEGIR
Compartir
Guardar en favorits
29 ABR
UXÍA LARROSA 

La separació (Editorial Finestres) d’Uxía Larrosa és una faula sobre la monotonia vital i la identitat narrada amb delicadesa poètica i elegància contemporània. Menció al Talent Jove del Premi Finestres de Còmic en Català 2025 


La Carme és una persona normal i corrent a qui un dia, de camí cap a la feina i sense motiu aparent, l’ombra se li desprèn del cos. Aquest incident li provoca un intens neguit i genera molt d’enrenou a l’oficina on treballa. Malgrat tot, a mesura que van passant els dies i les setmanes, la Carme s’adapta a la nova situació i aconsegueix que l’absència de l’ombra no tingui cap conseqüència transcendental sobre la seva vida: a la feina la tracten amb normalitat, les amigues fins i tot li fan broma amb el tema i ella se sent més lleugera i menys dispersa que abans. Tot sembla més senzill. Els conflictes ara l’afecten menys i tot allò que la desestabilitzava ha deixat de tenir importància. En definitiva, la Carme està mitjanament satisfeta amb la seva nova normalitat fins que, un matí assolellat de primavera, quan menys s’ho espera, la seva ombra torna a instal·lar-se al seu cos. 


Uxía Larrosa (A Coruña, 1995) va estudiar Belles Arts a la Universitat de Barcelona i el màster de Cinema i Audiovisual Contemporani a la Universitat Pompeu Fabra. El curt Sobre el rostro, va ser guardonat amb un LAUS de plata. Com a autora de còmics, comença a treballar a les publicacions independents Sacoponcho i Chachi, el Phanzine. L’any 2017 publica una historieta al recull Licor Café: 13 grolos da Nova banda deseñada galega i el 2019 col·labora en l’àlbum col·lectiu Nai dos desterrados, publicat per Amnistia Internacional Coruña. El còmic O bico da serea, amb guió de l’Uxía i dibuixos de Luis Yang, va ser guardonat l’any 2022 amb el Premi Castelao que concedeix la Diputació de A Coruña, i dos anys després Ediciones La Cúpula el va publicar en castellà amb el títol El beso de la sirena (2024). 

Formada en il·lustració, arts i estudis literaris a l’Escuela Massana de Barcelona, la LUCA School of Arts de Gante, la UB i la UOC, Mar Mascaró (Sant Joan de Vilatorrada, 1996) ha treballat la il·lustració, el còmic, la narrativa, l’assaig i l’edició de manera independent i per a editorials i institucions com Blackie Books, Ediciones La Cúpula, la Fundació Miró, l’Institut de les Lletres Catalanes, Extinció Edicions o el Graf Còmic. Forma part de l’equip de la revista de còmic en català Forn de calç (Extinció Edicions), que va guanyar el Premi al Millor Còmic Alternatiu en el prestigiós festival d’Angulema, i va il·lustrar el cartell del GRAF 2024. 

Assignació de seient per ordre d’arribada. Nombre de butaques limitat. Si en arribar no queden seients lliures, la seva reserva passa a ser dempeus.


Horari: 19:00h
Més informació: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09