X
0 Artículos
Cesta
0 Artículos
X
Acceder
REGISTRARME EN FINESTRES
LIBRERÍA
PARA
LEER
Compartir
Guardar en favoritos
30 OCT
Xavier Theros

con Júlia Bacardit

Amb La Verge de la Punyada (La Campana), Xavier Theros ens lliura un thriller apassionant ubicat al Sants industrial del segle XIX. 


L'octubre del 1849, el fill de l'amo d'una fàbrica de llumins de Sants apareix mort d'un tret al bell mig del carrer. És un bala perduda que no ha treballat mai. Inversionista a la borsa, finançador de negocis tèrbols, jugador impenitent de cartes i aficionat a les baralles de galls amb apostes, està carregat de deutes i té una corrua d'amants molt emprenyades amb ell, a més de formar part d'un club molt distingit de suïcides i d'haver deixat prenyades moltes treballadores de l'empresa paterna. El capità Llampades haurà d'esclarir un cas amb massa presumptes culpables relacionats amb el difunt, tots ells amb motius més que suficients per haver-lo assassinat. 

«Amb en Llampades», explica Xavier Theros, «volia un personatge tan convuls com el període del segle XIX que he retratat a La fada negra, Tothom ha de morir i ara en aquesta nova novel·la. Una ‘llampada’, en català antic, és algú que té canvis sobtats d'humor. I encarna aquesta època frontissa entre un món que s'està acabant i un que encara no ha començat, que és el món industrial de després». 


Xavier Theros (Barcelona, 1963) va ser cofundador i membre, amb Rafael Metlikovez, del duet Accidents Polipoètics. Ha col·laborat en mitjans com El País, Ara, RAC1 o Betevé. Ha traduït al castellà obres d'Albert Sánchez Piñol o Carles Porta, i al català de Bernardo Atxaga. És autor de l'assaig Burla, escarnio y otras diversiones (2004), sobre l'humor a l'edat mitjana. I de diversos llibres de crònica urbana com Barcelona a cau d'orella (2013), Diumenges a Barcelona (2018) o Vida i miracles de la plaça Reial (2019). Amb La Sisena Flota a Barcelona (2010) va guanyar el premi de periodisme Josep Maria Huertas Clavería. I el 2017 va guanyar el premi Josep Pla de narrativa amb la novel·la La fada negra, un thriller històric ambientat a la Barcelona del 1843. La seva darrera novel·la és Tothom ha de morir (2023), protagonitzada de nou per en Llampades i ambientada entre Barcelona i el Bisaura durant la guerra dels matiners. 

Júlia Bacardit (Barcelona, 1991) és periodista i escriptora. El 2017 va cofundar la revista de creació literària Branca, era la meitat del pòdcast Les Golfes i col·labora a la premsa escrita, actualment amb el suplement de cultura Revers d’ElNacional.cat. És autora d’El preu de ser mare (Apostroph, 2019) i Dietari sentimental (Medusa, 2023). Les seves obres més recents són El Raval a deshora (Núvol, 2024) i Corresponsal d’enlloc (Pòrtic, 2024). 


Horario: 19:00h
Más información: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09