X
0 Artículos
Cistella
0 Artículos
X
Accedir
ENREGISTRAR-ME A FINESTRES
LLIBRERIA
PER
LLEGIR
Compartir
Guardar en favorits
28 MAIG
TRISTANY & ISOLDA

amb Lola Badia, Antònia Carré Pons i Marina Espasa

L’aventura de Tristany i Isolda (Cal Carré), la medievalista Lola Badia recupera la versió més antiga d’aquesta llegenda d’amor tràgic perquè nosaltres la puguem llegir com la llegien a l’Edat Mitjana. Badia en parlarà amb l’editora i medievalista Antònia Carré Pons, en una conversa moderada per Marina Espasa. 


Des de sempre, que l’amor ha insuflat grans sentiments a les ànimes enamorades. Des del segle XII, que l’amor apassionat, adúlter i tràgic ha unit Tristany i Isolda en un sol cos, una sola ànima. Els dos enamorats han esdevingut una de les parelles més famoses de la història i la seva llegenda encara ens emociona.   

Dues orenetes deixen a la finestra del rei Marc de Cornualla un cabell llarg de dona, suau com un fil de seda, brillant com un raig d’or. El rei anuncia a la cort que només es casarà amb qui en sigui la propietària. Tristany, el nebot, va a Irlanda a buscar Isolda. Però, ai las!, a la nau que els transporta es beuen un vi d’herbes embruixat. Així comença la història d’un amor ni deshonest ni culpable. Tristany és un cavaller capaç de grans proeses. Isolda, una enamorada ben astuta. El final de l’aventura és tan trepidant com el d’una bona sèrie televisiva. 

Si al segle XIX Richard Wagner va compondre una òpera que va fer famosa la parella i l’any 1900 Joseph Bédier va reconstruir l’hipotètic original d’El romanç de Tristany i Isolda, esdevingut un clàssic de la cultura francesa, ara Lola Badia recupera la versió més antiga d'aquesta història mítica per convertir-la en un clàssic de la cultura catalana. 

Més de cent anys després, l’amor de Tristany i Isolda reneix amb més força que mai.   


Antònia Carré Pons (Terrassa, 1960) és filòloga especialista en literatura medieval, editora de Cal Carré i escriptora. A Catorze és autora de la secció Antídot contra la vanitat. Els darrers llibres que ha publicat són Com s'esbrava la mala llet (Club Editor, 2018), El càsting (Club Editor, 2024) i La gran família (Club Editor, 2025), guardonat aquest darrer amb el Premi Òmnium de Novel·la d’enguany. Col·labora habitualment amb el web Catorze. 

Lola Badia (Barcelona, 1951) és professora de la UB i membre de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona. Ha publicat sobre la lírica i la narrativa occitanocatalanes de tradició trobadoresca i la cultura literària dels escriptors catalans del Trescents i dels Quatrecents, com Bernat Metge (Lo somni), el Curial e Güelfa i Roís de Corella. També ha editat i comentat Tres contes meravellosos del segle XIV i treballat treballat sobre les obres en vulgar de Ramon Llull; Badia és la directora del Centre de Recerca Ramon Llull de la UB. 

Assignació de seient per ordre d'arribada. Número de butaques limitat. Si en arribar no queden seients lliures, la seva reserva passa a ser dempeus.


Horari: 19:00h
Més informació: activitats@llibreriafinestres.com | 93 384 08 09