L’estiu és un moment privilegiat per llegir. El temps sembla expandir-se, els ritmes canvien i els escenaris també. Ens relaxem, i de sobte, apareixen estones llargues per submergir-nos en un llibre. A Finestres hem volgut fer un pas més enllà i, aquest any, us proposem llegir sobre l’estiu: aprofitar aquest temps per explorar alguns dels temes, objectes i fenòmens que prenen protagonisme en aquesta època de l’any.
Hem triat llibres que ens parlen del foc, de la seva relació amb la humanitat, de les conseqüències de l’escalfament global i la gestió del territori. Altres ens situen enmig de revoltes i protestes que han esclatat amb la calor, quan la tensió augmenta i la paciència minva. N’hi ha que ens conviden a pujar a una bicicleta i recórrer el món a dues rodes, observant el paisatge i pensant amb el cos en moviment.
També hi trobareu lectures que ens porten a l’aigua —espai de calma, d’immersió física i mental, un recurs natural per a tota la humanitat— i llibres que ens ajuden a mirar de prop el món diminut dels insectes, omnipresents a l’estiu, essencials per als ecosistemes i carregats de significats.
Sabem que aquestes no són les típiques lectures d’estiu. No hem buscat novel·les de platja, assajos lleugers ni històries trepidants, tot i que també n'hem trobat. El que hem volgut fer és aprofundir en algunes coses que fan que l'estiu sigui estiu. Que gaudiu de les vacances, i de la lectura!



































































